Om een goed beeld van uw doelgroepen te krijgen kunt u kwantitatieve data gebruiken zodat u weet hoe groot uw specifieke doelgroep is en wat de doelgroep belangrijk vindt en via welke media u hen kunt bereiken. Maar als u een doelgroep echt tot leven wilt laten komen en letterlijk een gezicht geven, dan bieden persona’s u houvast. In dit document van amcexpert.nl ontdekt u stap voor stap wat persona’s zijn en hoe u deze kunt gebruiken voor uw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

Persona’s en arbeidsmarktcommunicatie

Persona’s komen oorspronkelijk uit de marketing en bieden marketeers inzicht in motivaties, problemen, waarden en interesses van consumenten. Ook binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie worden steeds vaker met persona’s gewerkt. Bijvoorbeeld wanneer er een doelgroepcampagne of recruitmentsite moet worden gemaakt. En ook bij het doorvertalen van een werkgeverspositionering naar doelgroepen bieden persona’s de helpende hand.

De rest van deze pagina is alleen zichtbaar met een abonnement.

Inloggen Abonnee worden