Binden & boeien

Zo verhoogt u de Net Promotor Score bij uw medewerkers

De Net Promoter Score (NPS) is een eenvoudig maar krachtig instrument om met één enkele vraag tevredenheid te meten bij klanten en medewerkers. Een hogere NPS is een indicatie dat werknemers betrokken zijn bij de organisatie. In dit document van amcexpert.nl vindt u tips hoe u de Net Promotor Score kunt verhogen bij uw medewerkers.

Net Promotor Score: zijn medewerkers ook ambassadeurs?

Wanneer medewerkers emotioneel betrokken zijn bij een organisatie levert dat als werkgever veel op. Van hoge productiviteit tot lager ziekteverzuim. Een van de manieren om te meten in hoeverre medewerkers berokken zijn, is middels de Net Promotor Score (NPS). In dit document van amcexpert.nl leest u wat de Net Promotor Score inhoudt als methode om de betrokkenheid en het ambassadeurschap van medewerkers te meten.

Template vragenlijst medewerkersonderzoek (Word)

De meest gebruikte manier om te weten te komen wat medewerkers van je vinden als werkgevers, is gebruikmaken van medewerkersonderzoek. De uitkomsten van medewerkersonderzoek helpen om de werkgeverschap te evalueren en waar mogelijk te verbeteren. Maar de uitkomsten kunnen ook helpen bij arbeidsmarktcommunicatie, want de positief beoordeelde punten kunt u goed gebruiken in bijvoorbeeld uw vacatureteksten en op uw recruitmentsite. Download een template vragenlijst medewerkersonderzoek om zelf onderzoek te doen onder uw medewerkers.

Wat is bevlogenheid bij uw medewerkers?

Bevlogenheid bij medewerkers, oftewel employee engagement, is belangrijker dan medewerkerstevredenheid of medewerkersbetrokkenheid. Bevlogen medewerkers blijven langer bij de organisatie werken, zijn productiever maar bijvoorbeeld ook innovatiever. In dit document leest u wat bevlogenheid is en hoe dit werkt bij medewerkers.

Net Promotor Score (NPS): bevelen medewerkers u aan?

Medewerkers vormen het fundament van een organisatie. Het is cruciaal voor organisaties om goede medewerkers te behouden. Loyaliteit bij medewerkers kunt u meten aan de hand van verloop en productiviteit. Maar ook aan de hand van de Net Promotor Score (NPS): bevelen uw medewerkers u aan als werkgever? In dit document leest u wat de Net Promotor Score is en hoe u dit kunt inzetten om loyaliteit en betrokkenheid te meten bij uw medewerkers.

Zo motiveert u uw medewerkers optimaal

Met gemotiveerde medewerkers haalt u als werkgever eerder uw organisatiedoelen. Gemotiveerde medewerkers werken nu eenmaal harder. Maar gemotiveerde medewerkers gaan minder snel weg en zullen eerder als ambassadeur optreden en uw organisatie ‘verkopen’ bij vrienden. In dit document vindt u een overzicht van manieren om uw medewerkers te motiveren.

Stappenplan voor het opzetten van medewerkersonderzoek

Met een medewerkersonderzoek, voorheen vaak medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) genoemd, krijgt u inzicht in hoe medewerkers de organisatie en het werk wat ze doen beoordelen. In dit document vindt u een stappenplan hoe u een medewerkersonderzoek goed kunt opzetten.  

Betrokkenheid en bevlogenheid per branche

De gemiddelde betrokkenheid in Nederland is een 7,4 en bevlogenheid een 6,6. Per branche zijn er echter verschillen in de mate waarin medewerkers betrokken, bevlogen, betrokken & bevlogen of niet betrokken en niet bevlogen zijn. In dit document vindt u de cijfers van betrokkenheid en bevlogenheid per branche op een rij.

11 manieren om de betrokkenheid van medewerkers te verhogen

Betrokken medewerkers leveren een organisatie veel op. Van minder verloop tot hogere productiviteit. Niet betrokken medewerkers kosten een organisatie zelfs geld. Deze medewerkers zijn minder productief en niet bezig met klanten. Maar hoe kunt u nu de betrokkenheid verhogen van uw medewerkers en dan ook nog op een manier dat het u niet veel kost. In dit document vindt u 11 verschillende manieren om de betrokkenheid van uw medewerkers te verhogen.

Kenmerken van goed werkgeverschap

Er wordt veel gesproken over goed werkgeverschap, maar wat zijn nu kenmerken van goed werkgeverschap? Wat vinden werknemers belangrijk om voor een werkgever te kiezen of om er te blijven werken. En wat vinden werkgevers wat de belangrijkste kenmerken van goed werkgeverschap zijn? In dit document krijgt u een overzicht van de 20 kenmerken van goed werkgeverschap volgens werknemers en werkgevers.