Creatie

Evaluatie van het arbeidsmarktcommunicatiebureau

De relatie (arbeidsmarkt)communicatiebureau – opdrachtgever lijkt op een persoonlijke relatie: er zijn hoogte- en dieptepunten. Goede samenwerking, open communicatie en de klikfactor zijn belangrijk in een partnership. Of u nu met een specialistisch arbeidsmarktcommunicatiebureau werkt of een regulier reclamebureau. Het regelmatig evalueren van de samenwerking is dan ook essentieel.  In dit document een leidraad bij het beoordelen van het (arbeidsmarkt)communicatiebureau.

Model briefing voor arbeidsmarktcommunicatie give-away’s

Het begin van een succesvolle arbeidsmarktcommunicatiecampagne is een goede briefing. En dat geldt ook voor de give-away’s die u wilt inzetten voor uw arbeidsmarktcommunicatie. Een goede briefing van uw give-away’s leverancier leidt tot betere voorstellen en dus resultaat. In dit document leest u wat u allemaal in een briefing kunt zetten voor leveranciers van uw arbeidsmarktcommunicatie give-away’s.

Het briefingsproces voor het arbeidsmarktcommunicatiebureau

Of het nu gaat om een campagne, een recruitmentsite of een compleet nieuw creatief arbeidsmarktconcept, de briefing vormt het uitgangspunt waarmee het (arbeidsmarkt)communicatiebureau aan de slag gaat. Ondanks dat een goede briefing essentieel is voor een goed eindresultaat, blijkt deze in de praktijk vaak tegen te vallen. Terwijl een slechte briefing kan zorgen voor tegenvallende concepten en de klant-bureau-relatie onder druk zet. In dit document leest u wat de briefing voor het arbeidsmarktcommunicatiebureau zo belangrijk maakt en hoe het briefingsproces eruit ziet.

Checklist beoordelen van creatie

Het beoordelen van creatie, zoals ontwerpen van arbeidsmarktcampagnes en recruitmentsites, is niet eenvoudig. Subjectieve zaken als smaak spelen een grote rol. Om creatie toch zo objectief mogelijk te beoordelen kunt u gebruik maken van de checklist in dit amcexpert.nl-document.

Werk uw arbeidsmarktdoelgroepen uit in persona’s

Als het gaat om werving en arbeidsmarktcommunicatie is het belangrijk om uw doelgroepen kwantitatief in kaart te hebben. In aantallen en niveau bijvoorbeeld. Meer een kwalitatieve beschrijving geeft een extra dimensie aan cijfers. Met persona’s geeft u uw arbeidsmarktdoelgroepen letterlijk een gezicht. In dit document leest u wat persona’s zijn en hoe u dit kunt gebruiken voor uw arbeidsmarktcommunicatie.

Beeldgebruik in arbeidsmarktcommunicatie die aansluit bij jongeren

Of het nu gaat om een recruitmentsite, stagebrochure, beursstand of advertentie; uw beeldmateriaal moet aansluiten op de belevingswereld van uw doelgroep. Zeker jongeren zijn vandaag de dag gewend aan beeldgebruik van hoge kwaliteit. In uw werving en arbeidsmarktcommunicatie kunt u niet achterblijven. In deze checklist vindt u 8 eisen waar uw beelden die u gebruikt in arbeidsmarktcommunicatie voor jongeren aan moeten voldoen.

Briefing aan het arbeidsmarktcommunicatiebureau

Of het nu gaat om een campagne, een recruitmentsite of een compleet nieuw creatief arbeidsmarktconcept, de briefing vormt het uitgangspunt waarmee het arbeidsmarktcommunicatiebureau aan de slag gaat. Ondanks dat een goede briefing essentieel is voor een goed eindresultaat, blijkt deze in de praktijk vaak tegen te vallen. Terwijl een slechte briefing kan zorgen voor tegenvallende concepten en de klant-bureau-relatie onder druk zet. In dit artikel 11 uitgangspunten voor een goede bureaubriefing.