Employer branding

Wanneer en hoe meet u de candidate experience?

Bij candidate experience staat, zoals de term doet vermoeden, de beleving van een sollicitant centraal. De ervaring met een organisatie begint al op het moment dat iemand ervoor kiest het sollicitatieproces in te gaan. In dit document van amcexpert.nl ontdekt u wanneer en hoe u de candidate experience kunt meten. Wanneer meet u de candidate experience? De candidate experience kan worden onderverdeeld in verschillende fasen, zoals het invullen van het formulier en het afwachten van een reactie. Uiteindelijk gaat het om de complete sollicitatie-ervaring van begin tot eind, of een sollicitant nu wel of niet wordt aangenomen. Het in kaart brengen van deze verschillende fasen is een belangrijke stap voor het meten van de candidate experience. Elke fase vormt immers weer een nieuw ‘touchpoint’ met de sollicitant. Wanneer de fasen duidelijk in kaart zijn gebracht wordt het niet alleen makkelijker om door de ogen van de sollicitant te kijken, maar ook om te meten waar eventuele afhakers hun sollicitatie intrekken. Fases van candidate experience De candidate experience is in 6 stadia in te delen en iedere fase is te meten:[private_PLUS][private_PRO][private_PRIMA] Per land wordt de candidate experience anders gemeten, wat te zien is in onderstaande tabel. In Nederland focussen we ons vooral op de sollicitatiebeleving terwijl in Oostenrijk de focus ligt op de fase na het solliciteren. Hoe meet u de candidate experience? Onderzoek heeft aangetoond dat de Europese candidate experience op een aantal vlakken verbeterd kan worden. In Nederland en het Verenigd Koninkrijk blijkt dat al uit het feit dat we als bedrijven zélf niet zo enthousiast zijn over de candidate experience die we te bieden hebben (zie onderstaande grafiek). Bovendien meet 42% van de HR-professionals de candidate experience helemaal niet. Een gemiste kans, want 91% van de

10 praktische tips voor employer branding (expertvideo)

Het ontwikkelen, onderhouden en uitbouwen van een sterk werkgeversmerk, geeft een voorsprong op het binnenhalen en binnenhouden van talent. Employer branding is gericht op de middellange en lange termijn, maar er zijn gelukkig ook praktische zaken waar u direct mee aan de slag kunt. In deze expertvideo van een half uur krijgt u 10 concrete tips om met employer branding operationeel aan de slag te gaan. 

Kenmerken van goed werkgeverschap

Er wordt veel gesproken over goed werkgeverschap, maar wat zijn nu kenmerken van goed werkgeverschap? Wat vinden werknemers belangrijk om voor een werkgever te kiezen of om er te blijven werken. En wat vinden werkgevers wat de belangrijkste kenmerken van goed werkgeverschap zijn? In dit document krijgt u een overzicht van de 20 kenmerken van goed werkgeverschap volgens werknemers en werkgevers.

Belangrijkste werkwaarden naar leeftijd

Afhankelijk van de leeftijd van een medewerker veranderen ook wat iemand belangrijk vindt in zijn/haar werk. Wanneer u weet wat de werkwaarden zijn van uw medewerkers kunt u deze beter matchen met uw organisatiewaarden. Of misschien wel vice versa. In dit document vindt u belangrijkste werkwaarden van medewerkers naar leeftijdsgroep. 

Werkwaarden voor laagopgeleiden en hoogopgeleiden

Iedere medewerker is uniek en heeft zo zijn/haar eigen waarden. Ook in het werk. Toch zijn er overeenkomsten tussen groepen medewerkers. Zo vinden laagopgeleiden andere werkwaarden belangrijk dan hoogopgeleiden. In dit artikel de verschillen en overeenkomsten in werkwaarden tussen laagopgeleide en hoogopgeleide medewerkers.

Belangrijkste werkwaarden voor mannen en vrouwen

Waarden zijn voor medewerkers een belangrijke drijfveer om te kiezen en te blijven werken voor een werkgever. Daarnaast vormen waarden het fundament voor het organisatie- en werkgeversmerk. In dit document leest u wat de belangrijkste werkwaarden zijn voor mannen en vrouwen. 

Laat give-aways aansluiten op uw employer brand

Of het nu op een carrièrebeurs, open dag, gastcollege of tijdens een sollicitatiegesprek is; recruiters geven sollicitanten en geïnteresseerden graag iets leuks mee. Het type give-away zegt iets over de werkgever en dus is het van groot belang dat u goed nadenkt over hoe deze uw employer brand versterkt. In dit document leest u wat het belang is van het goed laten aansluiten van give-a-ways op uw employer brand.

5 tips om tot een goede pay-off te komen

De pay-off van een organisatie is de vertaling van de positionering naar buiten toe. Het zegt in een paar woorden waar u als werkgever voor staat en wat u huidige en potentiele medewerkers te bieden heeft. De kunst is om vanuit de positionering een unieke pay-off te krijgen. Een pay-off die mensen goed kunnen onthouden en koppelen aan uw werkgeversmerk. In dit document vindt 5 tips hoe u tot een goede pay-off kunt komen voor uw employer brand.

10 kenmerken van een sterk werkgeversmerk

Een sterk werkgeversmerk bindt huidige medewerkers, trekt nieuwe medewerkers aan en werkt als vliegwiel voor uw personeelswerving. Ondanks alle voordelen die er zijn, blijven veel werkgevers employer branding een brug te ver vinden. Dit komt mede door de ontastbaarheid van het onderwerp. In dit artikel vindt u 10 kenmerken waar een sterk employer brand aan voldoet.

Waarom een werkgever een employer story moet hebben

De employer story is een onderdeel van de corporate story en richt zich inhoudelijk op potentiële, huidige en oud-medewerkers. De employer story biedt de organisatie houvast in wie zij is, waar ze vandaan komt en waar ze naartoe gaat. In de praktijk is dit niet altijd even duidelijk. Zeker niet indien er (recentelijk) overnames, fusies of reorganisaties zijn geweest. In deze checklist vindt u 6 redenen waarom iedere werkgever een employer story moet hebben.