Media

Meest favoriete oriëntatiekanalen van werkzoekenden

Wanneer u op zoek bent naar nieuwe medewerkers is het goed om te weten waar uw arbeidspotentieel op zoek gaat naar een baan. Het mediagedrag is een van de onderdelen van doelgroepgericht werven. In dit document een overzicht van de belangrijkste oriëntatiekanalen van werkzoekenden in het algemeen en naar opleidingsniveau in het bijzonder.  

Zo komen vakantiekrachten aan vakantiewerk

Wanneer u op zoek gaat naar vakantiekrachten is het belangrijk om te weten waar u vakantiekrachten kunt bereiken? En om rekening te houden met de verschillen in mediagedrag tussen laag-, midden- en hoogopgeleiden. In dit document vindt u een overzicht van de belangrijkste media en manieren die laag-, midden- en hoopopgeleide vakantiekrachten gebruiken om aan vakantiewerk te komen.

Arbeidsmarktcommunicatie via uw wagenpark

Wanneer u op de weg zit hoeft u veelal niet lang te zoeken voordat u ergens een bedrijfsauto ziet rijden waar achterop een wervingsboodschap staat. In dit document leest u wat de voordelen en nadelen zijn van het inzetten van uw wagenpark voor arbeidsmarktcommunicatie. Inclusief tips en 11 foto’s met voorbeelden.

Arbeidsmarktcommunicatie met Google Adwords

Google is supermachtig in Nederland en dat betekent dat meer dan 90% van de Nederlanders Google gebruikt als ze ergens op zoek naar zijn. Ook voor arbeidsmarktcommunicatie biedt Google Adwords interessante mogelijkheden. In dit document leest u wat de voordelen voor uw arbeidsmarktcommunicatie zijn van search engine advertising (SEA) via Google oftewel Google Adwords.

Zo zet u outdoor media in voor arbeidsmarktcommunicatie

Wanneer u outdoor media inzet om te werven of om te bouwen aan uw werkgeversmerk is het belangrijk dat u rekening houdt met het gegeven dat de doelgroep meestal in beweging is. De doelgroep ziet uw boodschap op media als abri’s, billboards en reclamemasten langs de snelweg maar kort. In dit document leest u wat u wel en beter niet kunt doen wanneer u outdoor media inzet voor uw arbeidsmarktcommunicatie.

10 verschillende media om outdoor te werven

Online werving is de standaard vandaag de dag, maar wie origineel voor de dag wil komen kan gaan werven in de buitenlucht. Op momenten dat uw doelgroep het niet verwacht heeft uw outdoor (ook wel out of home media) wervingsuiting veel meer impact dan tussen honderden andere vacatures op een jobboard bijvoorbeeld. In dit document vindt u ter inspiratie 10 verschillende media om medewerkers te werven in de buitenlucht.

Woorden waar kandidaten het meest op zoeken

Bij werving hoort de doelgroep centraal te staan. Wanneer u weet waar uw doelgroep bijvoorbeeld op zoekt, kunt u dit gebruiken in uw vacatureteksten en op uw recruitmentsite zodat u beter wordt gevonden. Maar wat zijn nu de belangrijkste woorden waar baanzoekers op zoeken? In dit document een overzicht van de belangrijkste zoekwoorden en hoe deze lijst zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld.

10 tips voor optimale effectiviteit van uw wervingsmedia

Als het gaat om inzet van wervingsmedia blijkt dat werkgevers zonder nadenken doen wat ze altijd al doen. Vacatures worden geplaatst op een jobboard, omdat dit de vorige keer ook gebeurde. Om gefundeerd een keuze te kunnen maken in de inzet van wervingsmedia, zult u moeten sturen op effectiviteit. Gelukkig zijn er voldoende manieren om dit te doen en in dit document krijgt u 10 tips om de effectiviteit van de inzet van uw wervingsmedia te optimaliseren.

De belevingsfactor per mediumtype

Media verschillen op vele manieren. Een van de verschillen is de belevingsfactor ervan: hoe goed is een medium in staat om informatie over te dragen, om te raken of te zorgen voor interactie? Door uw boodschap en doelstellingen af te stemmen op de belevingsfactor van de in te schakelen media vergroot u het effect en rendement. In dit document een overzicht van de 11 belevingsfactoren en hoe verschillende media hierop scoren.

Verschillen tussen werven online en in print

Een veelgehoord argument voor het gebruik van online in plaats van print, is dat online goedkoper is. Toch is het niet slim om alleen hier vanuit te gaan en de keuze voor online of print op meer kenmerken te boordelen. In dit document vindt u van 9 verschillende kenmerken de belangrijkste verschillen tussen werven via online en print. Van snelheid tot mediagedrag van latent zoekenden.