Recruitmentsites

Call-to-action op de recruitmentsite; dit zijn de do’s and dont’s

Een call-to-action op de recruitmentsite is een oproep tot actie. De meest gebruikte is natuurlijk de sollicitatiebutton, maar denk ook aan een aanmeldbutton voor een event of het inschrijven voor een jobalert. In dit kennisdoc leest u alles over call-to-actions die wel en niet converteren. Meer dan een button Een call-to-action is meer dan een button. [private_PLUS][private_PRO][private_PRIMA]Ook een tekstlink of link onder een afbeelding is een call-to-action. Belangrijk bij een call-to-action is de urgentie aangeven. Geen 'Solliciteer' maar 'Solliciteer direct'. Omdat u een actie verwacht is het verder belangrijk om er een werkwoord in te hebben: 'aanmelden' of 'solliciteren'. En wanneer je gebruik maakt van beeldmateriaal is het belangrijk dat deze verwijzen naar de call to action. Denk aan pijlen of foto's van mensen die naar de call-to-action kijken. Iemand die van een call-to-action afkijkt levert namelijk minder conversie op. Drijfveren Met call-to-actions kun je inspelen op drijfveren van mensen. In plaats van alleen: 'solliciteer' of 'schrijf je in' kun je dan denken aan: Status: Solliciteer nu en wie weet rij jij straks in je eigen Mini leaseauto Angst: Je kunt nog 8 uur solliciteren op deze functie Ontplooiing: Zorg voor een vliegende start van je carrière en solliciteer Hebzucht: Meld je aan voor het carrière event en maak kans op een ... Dont's Te weinig contrast Geen gebruik maken van de inzichten uit eye tracking Teveel informatie op één button Geen actiegerichte tekst Te klein voor sitebezoekers via de smartphone Geplaatst op een onopvallende positie Teveel buttons op een pagina Do's Gebruik contrasterende kleuren Houd altijd rekening met hoe mensen kijken Werk met meerdere buttons of met tekstlinks, afbeeldinglinks of titellinks Gebruik altijd werkwoorden en speel met woorden als 'nu' en 'direct' Zorg ervoor dat call-to-actions goed te klikken

Template contentplanning recruitmentsite en social media (xls)

Content is essentieel om traffic te genereren naar uw recruitmentsite. Om te zorgen voor continu bezoekers aan uw recruitmentsite is een goede planning belangrijk. Met deze handige template contentplanning in excel kunt u overzichtelijk per week uw berichten kwijt die u op uw recruitmentsite en/of social media wilt plaatsen.

7 tips om meer bezoekers te krijgen naar uw recruitmentsite

Een recruitmentsite opzetten is een, zorgen dat u continu traffic krijgt is wat anders. Veel werkgevers maken de fout een statische recruitmentsite te lanceren waarbij alleen de vacatures veranderen en de overige content slechts een paar keer per jaar wordt geupdate. Een recruitmentsite die continu wordt geupdate en voorzien van actuele content zal veel meer traffic genereren. In dit document vindt u 7 eenvoudige en budgetneutrale tips om meer bezoekers te krijgen naar uw recruitmentsite.

Beter vindbare recruitmentsite zonder webspam

Door alle trucs die er zijn om recruitmentsites hoger in de resultaten van zoekmachines te krijgen, is het belangrijk dat u rekening houdt met webspam. Wanneer zoekmachines als Google het idee hebben dat u de resultaten aan het manipuleren bent, kunt u gestraft worden. In dit document vindt u tips om webspam te voorkomen waardoor u laag in de resultaten terecht komt of zelfs uit de resultaten wordt geweerd door zoekmachines.

Beter vindbare recruitmentsite met interactie

Een recruitmentsite waar veel op gebeurt, waar veel bezoekers op komen en waar bezoekers terugkeren, scoort hoger in de zoekresultaten van zoekmachines. In dit document vindt u concrete tips om met interactie uw recruitmentsite beter vindbaar te maken in zoekmachines.

Beter vindbare recruitmentsite met social media

Social media zorgen niet alleen dat mensen naar uw recruitmentsite komen, maar dragen ook bij aan het beter vindbaar zijn in zoekmachines. Vooral wanneer berichten in social media veel gedeeld en op geklikt worden. In dit document vindt u concrete tips om met social media uw recruitmentsite beter vindbaar te maken in zoekmachines.

Beter vindbare recruitmentsite met techniek

Een hogere positie in Google betekent een betere vindbaarheid en dus meer bezoekers die naar uw recruitmentsite worden geleid. Naast het belang van goede content en domeinnaam speelt techniek een belangrijke rol bij search engine optimisation (SEO). In dit document vindt u concrete tips om met techniek uw recruitmentsite beter vindbaar te maken.

Geef kandidaten sollicitatietips op de recruitmentsite

Wanneer u als werkgever een vacature uitzet, merkt u al snel dat niet iedereen ‘goed’ kan solliciteren. Kandidaten sturen bijvoorbeeld geen motivatie mee of hebben een niet compleet cv. En ook sollicitatiegesprekken worden niet altijd goed voorbereid. Door op uw eigen recruitmentsite sollicitatietips te geven, verbetert u de kwaliteit van de sollicitaties en sollicitatiegesprekken. In dit document leest u hoe u als werkgever op uw recruitmentsite kandidaten kunt informeren met sollicitatietips.

Beter vindbare recruitmentsite met de inhoud

Het vindbaar maken van uw recruitmentsite is in feite niet moeilijk en eenvoudig te leren. Het kost alleen wel veel tijd. Hoe beter u de recruitmentsite optimaliseert, hoe makkelijker het is voor Google om uw recruitmentsite te vinden en te indexeren. Deze zal daardoor hoger in de zoekresultaten verschijnen, wanneer bezoekers zoeken naar informatie omtrent het onderwerp en de inhoud van uw recruitmentsite. In dit document vindt u 34 concrete tips om met de inhoud uw recruitmentsite beter vindbaar te maken in zoekmachines als Google en Bing.

Beter vindbare recruitmentsite met uw domeinnaam

Er zijn ongeveer 200 onderdelen in de algoritmes van Google wat de ranking bepaalt van uw recruitmentsite. Een van de categorieën die van invloed is, is de domeinnaam van uw recruitmentsite. In dit document vindt u 11 concrete aanbevelingen voor de domeinnaam van uw recruitmentsite om de vindbaarheid van uw recruitmentsite en bijvoorbeeld uw vacatureteksten te verbeteren.