Een van de mooiste (en goedkoopste) manieren om in contact te komen met nieuw talent is via gastlessen en gastcolleges. Het is de ideale manier om te laten zien wat u doet, wie u bent en om eerste contacten te leggen met stagiaires en potentiele medewerkers. Maar dan moet u het wel goed doen. Zo moet u uiteraard bij de juiste doelgroep komen en een inhoudelijk sterk verhaal neerzetten en geen reclameverhaal afsteken. In deze checklist 10 tips om uw gastles of gastcollege tot een succes te maken.

Wederwijdse kennismaking

Een gastles of gastcollege is voor scholieren en studenten iets ‘echts’. Geen theoretisch verhaal, maar de echte praktijk. 10 jaar nadat iemand een gastles of gastcollege heeft bijgewoond kan hij/zij deze zich vaak nog goed herinneren. U kunt dus echt impact maken in dat uur. Tijdens zo’n gastcollege of gastles verkoopt u het vak, de sector, uw eigen organisatie en uzelf.

De rest van deze pagina is alleen zichtbaar met een abonnement.

Inloggen Abonnee worden