Twitter heeft een vaste plek in het online mediagebruik in Nederland. Er is geen tv-programma die niet tijdens de uitzending de hashtag (#) communiceert naar haar kijkers. En ondanks dat Twitter haar hoogtepunt heeft bereikt, kunt u het prima inzetten voor recruitmentevents. In aanloop naar het event, tijdens het event en erna. Maar wat zijn nu de do’s & dont’s? In dit document leest u hoe u Twitter op een effectieve manier kunt inzetten bij recruitmentevents.

Twitter op recruitmentevents

In Nederland zijn zo’n 3,5 miljoen Twitter-accounts waarvan ongeveer 1,5 miljoen dagelijks worden gebruikt. Zo’n 20% van de Twitter-gebruikers in Nederland is tussen de 15 en 24 jaar, 15% tussen de 25 en 34 jaar, 20% tussen de 35 en 44 jaar, 25% tussen de 45 en 54 en 20% boven de 55 jaar (cijfers 2013). In april 2016 stond Twitter op plek 16 van meest bezochte sites in Nederland. ter vergelijking: Facebook staat op plek 3.

Door aan uw eigen medewerkers te vragen of ze op twitter zitten of een paar maanden lang kandidaten en sollicitanten de vraag te stellen, heeft u snel genoeg een idee of uw doelgroep gebruik maakt van Twitter. Uiteraard kunt u deze do’s & dont’s ook gebruiken voor interne (recruitment)events. Houd er wel rekening mee dat de tweets door iedereen zij te lezen, ook buiten uw organisatie. Een besloten oplossing is Yammer

De rest van deze pagina is alleen zichtbaar met een abonnement.

Inloggen Abonnee worden