Arbeidsmarktcommunicatie is het eindresultaat van de samenwerking tussen de vakgebieden hrm en communicatie. Binnen organisaties worden deze vakgebieden veelal vertegenwoordigd door de gelijknamige afdelingen hrm (of p&o) en communicatie. Maar in de praktijk blijken de afdelingen hrm en communicatie niet altijd goed samen te werken. Met alle gevolgen van dien voor het eindresultaat. In dit artikel de verschillen en overeenkomsten tussen hrm en communicatie die het succes van arbeidsmarktcommunicatie in de weg staan. 

Samenwerking kan beter

Uit kwalitatief onderzoek van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie onder haar deelnemers blijkt dat bij 75% van de organisaties de samenwerking tussen hrm en communicatie beter kan. Zo wordt er vaak ad hoc samengewerkt, is er te weinig tijd of gaan afdelingen op eigen houtje aan de slag. Over het algemeen weten beide afdelingen dat de samenwerking niet optimaal is. Dat manifesteert zich namelijk ook op andere gebieden, zoals interne communicatie.

De rest van deze pagina is alleen zichtbaar met een abonnement.

Inloggen Abonnee worden