Zichtbaarheid speelt nog steeds een grote rol bij employer branding. Maar wel op een andere wijze dan voorheen blijkt onder meer uit het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand. Een van die manieren is zichtbaarheid door het genereren van free publicity. Op authentieke wijze kunt u werven en uw employer brand versterken. En meestal ook nog eens tegen lagere kosten. In dit document leest u wat recruitment PR is en welke vormen er zijn.

Van betaalde naar verdiende zichtbaarheid

Zichtbaarheid bij arbeidsmarktcommunicatie geldt zowel intern als extern. Intern omdat de eigen medewerkers de identiteit van uw organisatie zijn. Als ambassadeurs vertegenwoordigen zij het merk en dus zult u intern moeten beginnen met zichtbaarheid. Externe zichtbaarheid via betaalde aandacht (‘bought media’) wordt door 41% van de werkgevers in Nederland nog steeds gezien als belangrijk (Bron: Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand). Maar naast betaalde media speelt verdiende media-aandacht een steeds grotere rol: recruitment PR. En recruitment PR is niet alleen interessant voor werving op de korte termijn.

De rest van deze pagina is alleen zichtbaar met een abonnement.

Inloggen Abonnee worden