Door de komst van social media is het voor werkgevers nog belangrijker om issues in de media te monitoren en zo nodig erop te reageren. Hierbij gaat het veelal niet eens meer over de feiten, maar de voorstelling die mensen hebben van de feiten. Met issuemanagement houdt zich vooral bezig met die voorstelling en dan met name die issues die een bedreiging kunnen vormen voor organisaties in hun relatie tot de buitenwereld. In dit document leest u wat issue management is en hoe u dit kunt inzetten voor uw arbeidsmarktcommunicatie.

Wat zijn issues?

Een issues is een betwistbaar punt, welke consequenties heeft voor de arbeidsmarktcommunicatiestrategie van een organisatie. Een issue kan zowel positief als negatief zijn. Issues zijn ‘bewegende’ publieke opinies met voor- en tegenstanders. Een voorbeeld van een negatief issue is bijvoorbeeld ‘het ontslaan van postbodes en aannemen van postbezorger’ (PostNL). Een voorbeeld van een positief issue is dat een CEO in een interview aangeeft op zoek te zijn naar personeel en er vervolgens meer dan 5.000 sollicitaties komen. 

De rest van deze pagina is alleen zichtbaar met een abonnement.

Inloggen Abonnee worden