Social media wordt volop ingezet voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment, al of niet gestructureerd. Het meten van het effect van social media voor arbeidsmarktcommunicatie wordt veel minder gedaan. Hooguit wordt het aantal volgers of likes als kengetal gebruikt. In dit document vindt u 7 manieren om het succes van de inzet van social media voor uw arbeidsmarktcommunicatie te kunnen meten.

7 manieren om social media te meten

Hieronder vindt u 7 manieren om het effect van social media te meten voor uw arbeidsmarktcommunicatie.

1. Aantal relaties

Het aantal mensen dat uw organisatie volgt op social media (volgers, fans, likes en leden) zegt iets over de interesse die er is voor uw organiatie. Het meest interessant is de ontwikkeling die de aantallen doormaken. Zit er een continue groei in of neemt het af. U zult merken naarmate u meer actief bent op social media met het delen van informatie, maar ook het reageren, het aantal relaties dat u opbouwt sneller zal groeien.

2. Traffic naar uw recruitmentsite

Hoeveel traffic creëert u naar uw recruitmentsite met uw social media? Naast Google en Indeed zijn sociale media een belangrijke bron van herkomst van kandidaten. Via uw sitestatistieken kunt u bijhouden welke sociale media het meeste traffic opleveren. Ook is het interessant om te analyseren of Twitter, Facebook of LinkedIn juist verkeer naar uw vacatures opleveren of juist naar andere inhoud op uw recruitmentsite. 

De rest van deze pagina is alleen zichtbaar met een abonnement.

Inloggen Abonnee worden