Tips

Call-to-action op de recruitmentsite; dit zijn de do’s and dont’s

Een call-to-action op de recruitmentsite is een oproep tot actie. De meest gebruikte is natuurlijk de sollicitatiebutton, maar denk ook aan een aanmeldbutton voor een event of het inschrijven voor een jobalert. In dit kennisdoc leest u alles over call-to-actions die wel en niet converteren. Meer dan een button Een call-to-action is meer dan een button. [private_PLUS][private_PRO][private_PRIMA]Ook een tekstlink of link onder een afbeelding is een call-to-action. Belangrijk bij een call-to-action is de urgentie aangeven. Geen 'Solliciteer' maar 'Solliciteer direct'. Omdat u een actie verwacht is het verder belangrijk om er een werkwoord in te hebben: 'aanmelden' of 'solliciteren'. En wanneer je gebruik maakt van beeldmateriaal is het belangrijk dat deze verwijzen naar de call to action. Denk aan pijlen of foto's van mensen die naar de call-to-action kijken. Iemand die van een call-to-action afkijkt levert namelijk minder conversie op. Drijfveren Met call-to-actions kun je inspelen op drijfveren van mensen. In plaats van alleen: 'solliciteer' of 'schrijf je in' kun je dan denken aan: Status: Solliciteer nu en wie weet rij jij straks in je eigen Mini leaseauto Angst: Je kunt nog 8 uur solliciteren op deze functie Ontplooiing: Zorg voor een vliegende start van je carrière en solliciteer Hebzucht: Meld je aan voor het carrière event en maak kans op een ... Dont's Te weinig contrast Geen gebruik maken van de inzichten uit eye tracking Teveel informatie op één button Geen actiegerichte tekst Te klein voor sitebezoekers via de smartphone Geplaatst op een onopvallende positie Teveel buttons op een pagina Do's Gebruik contrasterende kleuren Houd altijd rekening met hoe mensen kijken Werk met meerdere buttons of met tekstlinks, afbeeldinglinks of titellinks Gebruik altijd werkwoorden en speel met woorden als 'nu' en 'direct' Zorg ervoor dat call-to-actions goed te klikken

Voorkom mismatch tussen werkgever en werknemer

Wanneer een kandidaat en een werkgever met elkaar in zee gaan zijn de verwachtingen over en weer op een soortgelijk niveau. Maar wanneer iemand eenmaal aan de slag is kunnen die verwachtingen wel eens niet meer uitkomen met als gevolg verloop. Wat kunt u doen om de mismatch tussen werkgever en werknemer te minimaliseren?

11 tips voor storytelling bij arbeidsmarktcommunicatie

Wat is het verhaal van uw organisatie voor uw medewerkers en potentiële medewerkers? Storytelling is een steeds belangrijker wordend onderdeel binnen arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.  Hoe zorgt u voor succesvolle employer storytelling? In dit document krijgt u 11 tips om met uw organisatieverhaal het verschil te maken bij uw huidige en nieuwe medewerkers.

7 tips om meer bezoekers te krijgen naar uw recruitmentsite

Een recruitmentsite opzetten is een, zorgen dat u continu traffic krijgt is wat anders. Veel werkgevers maken de fout een statische recruitmentsite te lanceren waarbij alleen de vacatures veranderen en de overige content slechts een paar keer per jaar wordt geupdate. Een recruitmentsite die continu wordt geupdate en voorzien van actuele content zal veel meer traffic genereren. In dit document vindt u 7 eenvoudige en budgetneutrale tips om meer bezoekers te krijgen naar uw recruitmentsite.

Laat alumni deelnemen aan uw referralprogramma

Referral recruitment behoort tot de belangrijkste bronnen van aanname van nieuwe medewerkers. Wie weet nu beter hoe het is om bij u te werken dan uw eigen medewerkers. Naast eigen medewerkers kan het ook interessant zijn om oud-medewerkers ook deel te laten nemen aan uw referralprogramma. Medewerkers die positief bij u weg gaan, kunnen ze nog steeds ambassadeur zijn van uw organisatie. In dit document leest u meer over het openstellen van uw referralprogramma voor oud-medewerkers (alumni).

Zo benadert u succesvol een kandidaat

U heeft via een cv-databank, zoekmachine of sociaal netwerk een profiel gevonden wat perfect aansluit op de vacature die u heeft. Hoe benadert u deze kandidaat nu het beste? In dit document vindt u 10 concrete tips hoe u kandidaten het beste kunt benaderen zodat de kans op positieve respons het grootst is.

Zet duidelijk in de vacaturetekst als u een vaste baan biedt

Wanneer u te maken heeft met een krappe arbeidsmarkt en/of een schaarse doelgroep is het belangrijk dat u compleet bent in uw vacaturetekst. Zo gaan werkgevers er veel te makkelijk vanuit dat iedereen snapt dat een baan ook een vaste baan is en geen tijdelijk contract. In dit document leest u waarom het zo belangrijk is om aan te geven in uw vacatureteksten dat u een vaste baan biedt.

10 tips voor optimale effectiviteit van uw wervingsmedia

Als het gaat om inzet van wervingsmedia blijkt dat werkgevers zonder nadenken doen wat ze altijd al doen. Vacatures worden geplaatst op een jobboard, omdat dit de vorige keer ook gebeurde. Om gefundeerd een keuze te kunnen maken in de inzet van wervingsmedia, zult u moeten sturen op effectiviteit. Gelukkig zijn er voldoende manieren om dit te doen en in dit document krijgt u 10 tips om de effectiviteit van de inzet van uw wervingsmedia te optimaliseren.

Houd een 100-dagen gesprek met nieuwe medewerkers

De eerste maanden in de organisatie zijn voor een nieuwe medewerker erg belangrijk. Wanneer dit goed gaat, is de kans veel groter dat de medewerker blijft. Het is van groot belang om als werkgever te weten of de start goed is verlopen of dat er moet worden ingegrepen voordat iemand opzegt. In dit document vindt u meer informatie over het 100-dagen gesprek wat helpt om nieuwe medewerkers binnen te houden.

Geef kandidaten sollicitatietips op de recruitmentsite

Wanneer u als werkgever een vacature uitzet, merkt u al snel dat niet iedereen ‘goed’ kan solliciteren. Kandidaten sturen bijvoorbeeld geen motivatie mee of hebben een niet compleet cv. En ook sollicitatiegesprekken worden niet altijd goed voorbereid. Door op uw eigen recruitmentsite sollicitatietips te geven, verbetert u de kwaliteit van de sollicitaties en sollicitatiegesprekken. In dit document leest u hoe u als werkgever op uw recruitmentsite kandidaten kunt informeren met sollicitatietips.